11.06.2012

Col.laboracions.


Des d’avui col.laboro amb Keli, una empresa del ram immobiliari, aportant continguts al blog del seu espai web.

Keli és sobretot una empresa jove, fundada i activada per una parella que també és jove i que aporta al projecte idees i molta energia.

No és una immobiliària més. Han creat un sistema que implica les parts des del primer moment i els hi funciona. Una bona notícia pel gremi, però també pel país, pels emprenedors i pels que, com jo mateix, observem atentamement l’evolució de la nostra economia, atents a qualsevol signe positiu.

S’asseguren la complicitat de qui vol vendre, formen equip i s’adrecen al possible comprador en termes de claredat i d’objectius compartits.

Sembla poca cosa, sembla insignificant però als negocis, com a la vida, l’actitud és essencial i determina l’evolució del procés i l’èxit de cada operació.

En un article recentment publicat a “Le Monde”, l’assagista francès Pascal Bruckner esmenta l’escepticisme europeu com causa de la crisi moral, conceptual i econòmica que patim. Pel que fa a l’estat espanyol hi afegeixo la mandra i el convenciment absurd de que malgrat les evidències som els millors en tot. Tot, tot.

Sent així no cal canviar, no cal evolucionar ni intentar aprendre. Perquè, si som els millors?

Els responsables de Keli han seguit el camí invers, després d’observar el panorama professional del seu àmbit d'actuació. Han detectat les mancances, els vicis i les deficiències acumulades durant els anys del diner fàcil, han espolsat els manuals, hi han afegit notes al marge i han tirant endavant amb la seva pròpia filosofia, la convicció d’anar pel bon camí i importants dosis d’energia i d’un positivisme convincent i comunicatiu. I feina, clar. Molta feina amanida amb bon humor i amb poques queixes.

Conscients de l’importància del seu esforç i de la necessitat d’incorporar a l’equip, de forma directa, indirecta o puntual, talents, idees i bones dosis d’oxígen.

Jo mateix entro en aquest esquema amb una funció molt concreta: escriure periòdicament sobre qualsevol cosa que faci referència a la part alta de la ciutat de Barcelona, mercat natural de l’empresa.

Tot plegat sembla fàcil però no ho és. El procés dels Keli's inclou moltes hores de reflexió, d'assimilar experiències pòpies i alienes, d'intuició, empenta, capacitat de decisió i unes quantes coses més.

Us recomano el web de Keli (www.keli.es).

Us agradarà.


Pierre Roca